洋楽を和訳していくブログ

いろいろな洋楽をとことん和訳します!

Numb - Linkin Park

 

I'm tired of being what you want me to be
Feeling so faithless, lost under the surface
Don't know what you're expecting of me
Put under the pressure of walking in your shoes
お前が望む俺でいるのはもう疲れたよ
本当は信じられなくなっているんだ
俺に何を期待してるかなんて知ったことじゃないよ
お前というプレッシャーに押しつぶされてるんだ

(Caught in the undertow, just caught in the undertow)
Every step that I take is another mistake to you
(Caught in the undertow, just caught in the undertow)
(心の声だ、ただ心の声を聞くんだ)
俺のしてきた行動はお前にとって過ちなんだ
(心の声だ、ただ心の声を聞くんだ)

[Chorus:]
I've become so numb, I can't feel you there
Become so tired, so much more aware
I'm becoming this, all I want to do
Is be more like me and be less like you
何にも感じなくなった、お前がそこにいることすら
もう疲れてどうでもよくなった
俺は俺の好きなようにやる
もっとも俺らしく、お前とは違うんだ


Can't you see that you're smothering me,
Holding too tightly, afraid to lose control?
'Cause everything that you thought I would be
Has fallen apart right in front of you.
俺の息苦しさがわからないか?
きつく締め上げられ、自分が制御できなくなるのを恐れてる
お前が俺だと思っていたものは
目の前でバラバラになるんだ

(Caught in the undertow, just caught in the undertow)
Every step that I take is another mistake to you.
(Caught in the undertow, just caught in the undertow)
And every second I waste is more than I can take.
(心の声だ、ただ心の声を聞くんだ)
俺のしてきた行動はお前にとって過ちなんだ
(心の声だ、ただ心の声を聞くんだ)
いつも得るより失う方が多いんだ


[Chorus:]
I've become so numb, I can't feel you there,
Become so tired, so much more aware
I'm becoming this, all I want to do
Is be more like me and be less like you.
何にも感じなくなった、お前がそこにいることすら
もう疲れてどうでもよくなった
俺は俺の好きなようにやる
もっとも俺らしく、お前とは違うんだ

And I know
I may end up failing too.
But I know
You were just like me with someone disappointed in you.
わかってるさ
俺は失敗に終わるんだろう
だがお前もそうだろう
誰かの失望と一緒にさ

[Chorus:]
I've become so numb, I can't feel you there,
Become so tired, so much more aware.
I'm becoming this, all I want to do
Is be more like me and be less like you.
何にも感じなくなった、お前がそこにいることすら
もう疲れてどうでもよくなった
俺は俺の好きなようにやる
もっとも俺らしく、お前とは違うんだ

[Chorus:]
I've become so numb, I can't feel you there.
(I'm tired of being what you want me to be)
I've become so numb, I can't feel you there.
(I'm tired of being what you want me to be)
何にも感じなくなった、お前がそこにいることすら
お前が望む俺でいるのはもう疲れたよ
何にも感じなくなった、お前がそこにいることすら
お前が望む俺でいるのはもう疲れたよ