洋楽を和訳していくブログ

いろいろな洋楽をとことん和訳します!

In The End - Black Veil Brides

In the end
As you fade into the night (oh whoa oh oh)
Who will tell the story of your life?
終わりの中
お前は夜に消えてしまう
誰が伝えるんだ、お前の人生という物語を

In the end
As my soul's laid to rest
What is left of my body
Or am I just a shell?
And I have fought
And with flesh and blood I commanded an army
Through it all
I have given my heart for a moment of glory
(I gave it all)
終わりの中
俺の魂がすこし休息する
俺の体に何が残ってる?
それとも俺は単なる入れ物なのか?
そして俺は戦った
俺は肉と血で軍隊に命じたのだ
それは全て
俺が栄光のために、俺の心に与えた
全部くれてやる

In the end
As you fade into the night (oh whoa oh oh)
Who will tell the story of your life (oh whoa oh oh)
And who will remember your last goodbye (oh whoa oh oh)
'Cause it's the end and I'm not afraid
I'm not afraid to die.
終わりの中
お前は夜に消えてしまう
誰が伝えるんだ、お前の人生という物語を
そしてだれが覚えてるんだ、お前の最後の言葉を
それは終わりだから恐れたりしないさ
つまり俺は死など恐れない


I'm not afraid, I'm not afraid to die
俺は恐れない、死など恐れない

Born a saint
But with every sin I still wanna be holy
I will live again
Who we are
Isn't how we live we are more than our bodies
If I fall I will rise back up and relive my glory
聖人が生また
しかし俺は全ての罪の為に神聖でありたい
俺は再び生きるのだ
俺たちは誰なんだ?
俺たちが生きるにはどうすればいい、体よりももっと
もし俺が倒れても俺はまた復活し、また栄光となるだろ


In the end
As you fade into the night (oh whoa oh oh)
Who will tell the story of your life (oh whoa oh oh)
And who will remember your last goodbye (oh whoa oh oh)
'Cause it's the end and I'm not afraid
I'm not afraid to die
終わりの中
お前は夜に消えてしまう
誰が伝えるんだ、お前の人生という物語を
そしてだれが覚えてるんだ、お前の最後の言葉を
それは終わりだから恐れたりしないさ
つまり俺は死など恐れない

In the end
As you fade into the night (oh whoa oh oh)
Who will tell the story of your life (oh whoa oh oh)
And who will remember your last goodbye (oh whoa oh oh)
'Cause it's the end and I'm not afraid
I'm not afraid to die
終わりの中
お前は夜に消えてしまう
誰が伝えるんだ、お前の人生という物語を
そしてだれが覚えてるんだ、お前の最後の言葉を
それは終わりだから恐れたりしないさ
つまり俺は死など恐れない

Who will remember this last goodbye (oh whoa oh oh)
'Cause it's the end and I'm not afraid
I'm not afraid to die
そしてだれが覚えてるんだ、お前の最後の言葉を
それは終わりだから恐れたりしないさ
つまり俺は死など恐れない

Not afraid
I'm not afraid to die
俺は恐れない、死など恐れない

No not afraid
I'm not afraid to die!
俺は恐れない、死など恐れない