洋楽を和訳していくブログ

いろいろな洋楽をとことん和訳します!

Came a little bit closer - Jay & The Americans

ヨンドゥはやっぱり最強だった!
ガーディアンズの続編は見ました?
 
この曲は作中ヨンドゥ無双のシーンで流れるなんとも愉快な曲です。
タイトルを直訳すると「もっとそばにおいでよ」
 
うん、近寄れないですよ!あの矢にやられますからね、、、
 
 
 
In a little café just the other side of the border 
 国境の向こう側の小さなカフェで
She was just sitting there givin' me looks that made my mouth water 
 彼女はそこに座っていた私に私の口の水をしたルックスを与えて
So I started walking her way 
だから、自分の道を歩き始めた
She belonged to bad man, José 
 彼女は悪い男に José に属した
And I knew, yes I knew I should leave 
私は知っていた、はい私は知っていた私のままにする必要があります。
When I heard her say, yeah 
 彼女は、そう言うことを聞いたとき

Come a little bit closer 
 もっと寄り添って
You're my kind of man 
 あなたは私のような男
So big and so strong 
大きくて強くて
Come a little bit closer 
もっと寄り添って
I'm all alone 
 私はずっと孤独で
And the night is so long 
 夜がとても長いのだから

So we started to dance 
 我々 はダンスを始めた
In my arms, she felt so inviting 
 私の腕の中で彼女はとても魅力的だ
That I just couldn't resist 
私は抵抗することができなかったこと
Just one little kiss so exciting 
とてもエキサイティングな 1 つだけの小さなキス
Then I heard the guitar player say 
言うギター プレーヤーを聞きました
"Vamoose, José's on his way" 
「急いで立ち退く José の途中で」
Then I knew, yes I knew I should run 
 私は知っていたし、はい私は私が実行する必要があります知っていた
But then I heard her say, yeah 
 それから私は、そう言うと彼女を聞いたが、


Come a little bit closer 
 もっと寄り添って
You're my kind of man 
 あなたは私のような男
So big and so strong 
大きくて強くて
Come a little bit closer 
もっと寄り添って
I'm all alone 
 私はずっと孤独で
And the night is so long 
 夜がとても長いのだから

Then the music stopped 
 音楽が止まり
When I looked the café was empty 
カフェを見たとき、そこにはもう居なかった
Then I heard José say 
 言う José を聞きました
"Man you know you're in trouble plenty" 
 「男ってたくさん困っている」
So I dropped my drink from my hand 
 私の手から飲み物が落ちたのだ
And through the window I ran 
 そしてすぐに窓から飛び出た
And as I rode away 
 私が先に乗って、
I could hear her say to José, yeah 
 はい、José に言う彼女を聞くことができます。


Come a little bit closer 
 もっと寄り添って
You're my kind of man 
 あなたは私のような男
So big and so strong 
大きくて強くて
Come a little bit closer 
もっと寄り添って
I'm all alone 
 私はずっと孤独で
And the night is so long 
 夜がとても長いのだから

La la-la-la la-la 

La la-la-la la-la 

Ho ho la-la 

La la la-la
「yondu arrow」の画像検索結果