洋楽を和訳していくブログ

いろいろな洋楽をとことん和訳します!

The Greatest - Sia[洋楽和訳]


[Sia:]
Uh-oh, running out of breath, but I
息を切らして走ってるの、でも私
Oh, I, I got stamina
私、私にはスタミナがる
Uh-oh, running now, I close my eyes
走りながら、目を閉じるのよ
Well, oh, I got stamina
あぁ、、まだスタミナが残ってるわ
And uh-oh, I see another mountain to climb
そして、あっちに見えている山を超えなきゃだけど
But I, I, I got stamina
でも、私、私にはスタミナがる
Uh-oh, I need another lover, be mine
そよ、私は違う愛を探し出すの
Cause I, I, I got stamina
つまり、まだまだいけるのよ

Don't give up, I won't give up
あきらめない、あきらめたくない
Don't give up, no no no
あきらめない、絶対に
Don't give up, I won't give up
あきらめない、あきらめたくない
Don't give up, no no no
あきらめない、絶対に

I'm free to be the greatest, I'm alive
私は最高の存在なのよ!私は生きてるの
I'm free to be the greatest here tonight, the greatest
今夜この場の最高の存在は私なの!そう、最高よ
The greatest, the greatest alive
生きてるの、最高なのよ
The greatest, the greatest alive
生きてるの、最高なのよ

Well, uh-oh, running out of breath, but I
息切れして走ってるけど
Oh, I, I got stamina
まだスタミナはあるわ
Uh-oh, running now, I close my eyes
走りながら目と閉じてみるけど
But, oh, I got stamina
そう、まだスタミナがるわ
And oh yeah, running through the waves of love
そして愛という波を通り過ぎるけど
But I, I got stamina
そう、私にはスタミナがる
And oh yeah, I'm running and I've just enough
そう、走ってるけどこのままで十分なの
And uh-oh, I got stamina
私にはスタミナがあるわ

Don't give up, no no no
あきらめない、絶対に
Don't give up, I won't give up
あきらめない、あきらめたくない
Don't give up, no no no
あきらめない、絶対に


I'm free to be the greatest, I'm alive
私は最高の存在なのよ!私は生きてるの
I'm free to be the greatest here tonight, the greatest
今夜この場の最高の存在は私なの!そう、最高よ
The greatest, the greatest alive
生きてるの、最高なのよ
The greatest, the greatest alive
生きてるの、最高なのよ

Oh-oh, I got stamina
Oh-oh, I got stamina
Oh-oh, I got stamina
Oh-oh, I got stamina

[Kendrick Lamar:]
Hey, I am the truth
へい、俺は正しいのさ
Hey, I am the wisdom of the fallen - I'm the youth
へい、俺は無くなったヤツの言葉を伝えるよ、若いヤツの代表でな
Hey, I am the greatest
へい、俺は最高の存在だ
Hey, this is the proof
へい、これが証拠だぜ
Hey, I work hard, pray hard, pay dues, hey
へい、すごくきつい仕事で、全力でやって、借りも返してる
I transform with pressure - I'm hands-on with effort
プレッシャーが力となり、努力というのが溜まっていく
I fell twice before my bounce back was special
いまは成功したけど、それまでは大変だったんだぜ
Letdowns will get you, and the critics will test you
思ったとおりにならなくて、周りの連中があれこれうるさくたって
But the strong will survive, another scar may bless you, ah
強いヤツなら生き残れるぜ、傷なんか勲章みたいなものなんだぜ

[Sia (Kendrick Lamar):]
Don't give up (no no), I won't give up (no no)
あきらめない、あきらめたくない
Don't give up, no no no (nah)
あきらめいない、駄目なのよ
Don't give up, I won't give up
あきらめない、あきらめたくない
Don't give up, no no no
あきらめない、絶対に

[Sia:]
I'm free to be the greatest, I'm alive
I'm free to be the greatest here tonight, the greatest
The greatest, the greatest alive
(Don't give up, don't give up, don't give up, no no no)
The greatest, the greatest alive
(Don't give up, don't give up, don't give up, no no no)

The greatest, the greatest alive
(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)
The greatest, the greatest alive
(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)
The greatest, the greatest alive
(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)
The greatest, the greatest alive
(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)
The greatest, the greatest alive
(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)
The greatest, the greatest alive
(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)
The greatest, the greatest alive
(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)
The greatest, the greatest alive
(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)