洋楽を和訳していくブログ

いろいろな洋楽をとことん和訳します!

I Bet My Life - Imagine Dragons

洋楽和訳第2弾!

 
最近俺がはまってる[Imagine Dragons]の
I Bet My Lifeです!

 

 
直訳すると「俺は俺の人生に賭ける!
 
ていう意気込みがすごいタイトルですね!
 
また歌詞の内容はヴォーカルが自分の親に向けて書いた歌詞だとか…
 
なんだか親孝行したくなるようなストーリーになっています!
オカンいつも迷惑かけてごめんよぉおおお(笑)
 
 

I know I took the path that you would never want for me
俺は君が嫌がる道を選んだんだ

I know I let you down, didn't I
がっかりさせたことはわかってる
そうだよね?

So many sleepless nights where you were waiting up on me
いくつもの眠れない夜
君は寝ずに俺を待っていてくれた

But I'm just a slave unto the night
でも俺は夜の奴隷なんだ

 

Now remember when I told you that's the last you'll see of me
覚えてるよ
もう会うのは最後だと言った時のことを

Remember when I broke you down to tears
君を傷つけて泣かせた時のことを

I know I took the path that you would never want for me
俺は君が嫌がる道を選んだ

I gave you hell through all the years
俺のせいで君はずっと地獄にいたんだ

 

So I, I bet my life
だから俺は人生を賭けてみるよ

I, I bet my life, I bet my life on you
君に俺の人生を賭けてみるよ

I, I bet my life
俺は人生を賭けてみるよ

I bet my life, I bet my life on you
君に俺の人生を賭けてみるよ

 

I've been around the world and never in my wildest dreams
世界中を回ってきた
こんなこと、夢にも思ってなかったけど

Would I come running home to you
君の元へ戻ろうかな

I've told a million lies but now I tell a single truth
たくさんの嘘をついてきたけど、今、ひとつ真実を伝えるよ

There's you in everything I do
俺がやることすべてに君が存在するんだ

 

Now remember when I told you that's the last you'll see of me
覚えてるよ
もう会うのは最後だと言った時のことを

Remember when I broke you down to tears
君を傷つけて泣かせた時のことを

I know I took the path that you would never want for me
俺は君が嫌がる道を選んだ

I gave you hell through all the years
俺のせいで君はずっと地獄にいたんだ

 

So I, I bet my life
だから俺は人生を賭けてみるよ

I, I bet my life, I bet my life on you
君に俺の人生を賭けてみるよ

I, I bet my life
俺は人生を賭けてみるよ

I bet my life, I bet my life on you
君に俺の人生を賭けてみるよ

 

Don't tell me that I'm wrong
間違ってるなんて言わないでくれ

I've walked that road before
俺はそういう道を歩いてきてしまった

And left you on your own
お前を置き去りにしてしまったんだ

 

And please believe them when they say
お願いだ、信じてほしい
こういうことなんだ

That it's left me yesterday
And the records that I play
別れてきたんだよ
昨日までの日々やフラフラしてきた日々とは

Please forgive me for all I've done
俺のしたことを許してほしい

 

So I, I bet my life
だから俺は人生を賭けてみるよ

I, I bet my life, I bet my life on you
君に俺の人生を賭けてみるよ

I, I bet my life
俺は人生を賭けてみるよ

I bet my life, I bet my life on you
君に俺の人生を賭けてみるよ