洋楽を和訳していくブログ

いろいろな洋楽をとことん和訳します!

Boulevard Of Broken Dreams - GREENDAY[洋楽和訳]

I walk a lonely road

The only one that I have ever known
Don't know where it goes
But it's home to me and I walk alone

I walk this empty street
On the Boulevard of Broken Dreams
Where the city sleeps
And I'm the only one and I walk alone

I walk alone
I walk alone
I walk alone
I walk a...

My shadow's the only one that walks beside me
My shallow heart's the only thing that's beating
Sometimes I wish someone out there will find me
'Til then I walk alone

Ah-ah, ah-ah, ah-ah, aaah-ah,
Ah-ah, ah-ah, ah-ah

I'm walking down the line
That divides me somewhere in my mind
On the border line
Of the edge and where I walk alone

Read between the lines
Of what's fucked up and everything's alright
Check my vital signs
To know I'm still alive and I walk alone

I walk alone
I walk alone
I walk alone
I walk a...

My shadow's the only one that walks beside me
My shallow heart's the only thing that's beating
Sometimes I wish someone out there will find me
'Til then I walk alone

Ah-ah, ah-ah, ah-ah, aaah-ah
Ah-ah, ah-ah

I walk alone
I walk a...

I walk this empty street
On the Boulevard of Broken Dreams
Where the city sleeps
And I'm the only one and I walk a...

My shadow's the only one that walks beside me
My shallow heart's the only thing that's beating
Sometimes I wish someone out there will find me
'Til then I walk alone...


俺は孤独の道を行く
この道しか知らないんだ
これがどこまで続いているのかわからないけど
これが俺の我が家

だから俺はひとり歩く
空っぽなこの道を歩く
破れた夢のブールヴァード
街が眠りに就く場所
そして俺はひとり 俺はひとり歩く

ひとり 俺はひとり歩く
ひとり 俺はひとり歩く

道連れは 俺の影だけ
鼓動を刻むのは 俺の弱った心だけ
時には 誰かが見つけてくれないかと思うこともあるけど
でもその日が来るまで 俺はひとり歩く

俺が辿る線は
俺の心の別れ道
エッジぎりぎりのボーターライン
そこを俺はひとり歩いてる

その境界線をわかってくれよ
どこまでがクソで どこからがOKなのか
俺の鼓動を聞いてくれ
ちやんと生きてるか確かめて欲しいんだ

そして俺はひとり歩く
ひとり歩く
ひとり歩く
ひとり歩く

道連れは 俺の影だけ
鼓動を刻むのは 俺の弱った心だけ
時には 誰かが見つけてくれないかと思うこともあるけど
でもその日が来るまで 俺はひとり歩く


空っぽなこの道を歩く
破れた夢のブールワァード
街が眠りに就く場所
そして俺はひとり 俺はひとり歩く

道連れは 俺の影だけ
鼓動を刻むのは 俺の弱った心だけ
時には 誰かが見つけてくれないかと思うこともあるけど
でもその日が来るまで 俺はひとり歩く