洋楽を和訳していくブログ

いろいろな洋楽をとことん和訳します!

Mr blue sky - ELECTRIC LIGHT ORCHESTRA[洋楽和訳]

Sun is shinin' in the sky

空では太陽が輝いている

There ain't a cloud in sight

雲なんてこれっぽっちもない

It's stopped rainin' everybody's in a play

雨は止んで、みんなが遊び始める

And don't you know

でも君はしらない

It's a beautiful new day, hey hey

美しい新しい1日が始まるんだ!

 

Runnin' down the avenue

大通りを走りぬけ

See how the sun shines brightly in the city

太陽の日差しが街に降り注ぐのが見えるかい?

On the streets where once was pity

路地にだって、哀れだったこの街に

Mister blue sky is living here today, hey hey

今日はミスターブルースカイが住んでいるんだ

 

Mister blue sky please tell us why

教えてよミスターブルースカイ

You had to hide away for so long (so long)

なぜあなたは遠くへ長いこと行っていたの

Where did we go wrong?

僕達の何が悪かったの?

 

Mister blue sky please tell us why

教えてよミスターブルースカイ

You had to hide away for so long (so long)

なぜあなたは遠くへ長いこと行っていたの

Where did we go wrong?

僕達の何が悪かったの?

 

Hey you with the pretty face

やぁ!かわいい顔した君!

Welcome to the human race

ようこそ、人類の居場所へ

A celebration, mister blue sky's up there waitin'

お祝いだ ミスターブルースカイがそこで待っている

And today is the day we've waited for

今日を僕らは待ち望んでいた

 

Mister blue sky please tell us why

教えてよミスターブルースカイ

You had to hide away for so long (so long)

なぜあなたは遠くへ長いこと行っていたの

Where did we go wrong?

僕達の何が悪かったの?

 

Hey there mister blue

ねぇ、ミスターブルー

We're so pleased to be with you

僕達はあなたと一緒にいてすごく嬉しい

Look around see what you do

君がしたことをみてごらん

Everybody smiles at you

みんなが君のおかげで笑顔さ


Hey there mister blue

ねぇ、ミスターブルー

We're so pleased to be with you

僕達はあなたと一緒にいてすごく嬉しい

Look around see what you do

君がしたことをみてごらん

Everybody smiles at you

みんなが君のおかげで笑顔さ


Mr. Blue you did it right,
ミスターブルーあなたはよくやった!
But soon comes Mr. Night,
でもね、ミスターナイトがすぐに来るよ
Creepin' over, now his
忍び足でやってくるよ!
Hand is on your shoulder,
彼の手は君の方に掛かってる
Never mind I'll remember you this way.
君の事は絶対に忘れないよ!

 

 


Mister blue sky please tell us why

教えてよミスターブルースカイ

You had to hide away for so long (so long)

なぜあなたは遠くへ長いこと行っていたの

Where did we go wrong?

僕達の何が悪かったの?

 

Hey there mister blue

ねぇ、ミスターブルー

We're so pleased to be with you

僕達はあなたと一緒にいてすごく嬉しい

Look around see what you do

君がしたことをみてごらん

Everybody smiles at you

みんなが君のおかげで笑顔さ

f:id:g-blog:20170616154443j:plain