洋楽を和訳していくブログ

いろいろな洋楽をとことん和訳します!

Shape Of You - Ed Sheeran[洋楽和訳]

The club isn't the best place to find a lover
恋人を探すならクラブが1番ってわけじゃない
So the bar is where I go
だから僕はバーに行くんだ
Me and my friends at the table doing shots
仲間達とテーブルでショットを飲む
Drinking fast and then we talk slow
かなり飲んで話もゆっくりになる

Come over and start up a conversation with just me
で、君が現れたんだ!僕と話を始めるのさ
And trust me, I'll give it a chance
俺を信じてくれ、これはチャンスなんだ
Now take my hand, stop, put Van The Man on the jukebox
さぁ手をとって、いや、待って、ジュークボックスでヴァン・モリソンをかけるよ
And then we start to dance
そしたら僕達は踊るのさ
And now I'm singing like
そして僕はこう歌いだす

 

Girl, you know I want your love
知ってるかい?僕は君の愛が欲しい
Your love was handmade for somebody like me
君の愛には僕が丁度良いんだよ
Come on now, follow my lead
おいでよ、僕に任せてよ
I may be crazy, don't mind me
たぶんおかしな事言ってるけど、気にしないでくれ
Say, boy, let's not talk too much
言ってみてよ、もうおしゃべりはやめたらって
Grab on my waist and put that body on me
腰に手を当てて、身体を引き寄せて
Come on now, follow my lead
おいでよ、僕に任せてよ
Come, come on now, follow my lead (mmmm)
今すぐおいでよ、僕に任せてよ


I'm in love with the shape of you
君の形に恋をしたんだ
We push and pull like a magnet do
僕達は押したり引いたり、まるで磁石さ
Although my heart is falling too
僕の心は君に奪われているし
I'm in love with your body
君の形に夢中なんだよ
Last night you were in my room
昨日の夜は僕の部屋にいたよね
And now my bedsheets smell like you
そして僕のシーツからは君の匂いがするよ
Every day discovering something brand new
毎日新しい発見があって
I'm in love with your body
僕は君の形に恋をしている

Oh I oh I oh I oh I
I'm in love with your body
Oh I oh I oh I oh I
I'm in love with your body
Oh I oh I oh I oh I
I'm in love with your body
Every day discovering something brand new
I'm in love with the shape of you


One week in we let the story begin
一週間後には僕らのストーリーを始めよう
We're going out on our first date (mmmm)
まず最初のデートに出かけてさ
You and me are thrifty, so go all you can eat
僕らは質素だから、食べ放題のお店に行こう
Fill up your bag and I fill up a plate (mmmm)
お皿いっぱいに盛り付けて
We talk for hours and hours about the sweet and the sour
何時間でも甘いとか酸っぱいとか話をしようよ
And how your family is doing okay (mmmm)
家族の話だっていいんだ!話そう!
And leave and get in a taxi, then kiss in the backseat
それからタクシーに乗り込んでさ、後部座席でキスをするんだ
Tell the driver make the radio play
ドライバーにラジオをかけてもらってさ
And I'm singing like
そしてこんな風に歌うのさ

 

Girl, you know I want your love
知ってるかい?僕は君の愛が欲しい
Your love was handmade for somebody like me
君の愛には僕が丁度良いんだよ
Come on now, follow my lead
おいでよ、僕に任せてよ
I may be crazy, don't mind me
たぶんおかしな事言ってるけど、気にしないでくれ
Say, boy, let's not talk too much
言ってみてよ、もうおしゃべりはやめたらって
Grab on my waist and put that body on me
腰に手を当てて、身体を引き寄せて
Come on now, follow my lead
おいでよ、僕に任せてよ
Come, come on now, follow my lead (mmmm)
今すぐおいでよ、僕に任せてよ

 

I'm in love with the shape of you
君の形に恋をしたんだ
We push and pull like a magnet do
僕達は押したり引いたり、まるで磁石さ
Although my heart is falling too
僕の心は君に奪われているし
I'm in love with your body
君の形に夢中なんだよ
Last night you were in my room
昨日の夜は僕の部屋にいたよね
And now my bedsheets smell like you
そして僕のシーツからは君の匂いがするよ
Every day discovering something brand new
毎日新しい発見があって
I'm in love with your body
僕は君の形に恋をしている


Oh I oh I oh I oh I
I'm in love with your body
Oh I oh I oh I oh I
I'm in love with your body
Oh I oh I oh I oh I
I'm in love with your body
Every day discovering something brand new
I'm in love with the shape of you

Come on, be my baby, come on
Come on, be my baby, come on
Come on, be my baby, come on
Come on, be my baby, come on
Come on, be my baby, come on
Come on, be my baby, come on
Come on, be my baby, come on
Come on, be my baby, come on

 

I'm in love with the shape of you
君の形に恋をしたんだ
We push and pull like a magnet do
僕達は押したり引いたり、まるで磁石さ
Although my heart is falling too
僕の心は君に奪われているし
I'm in love with your body
君の形に夢中なんだよ
Last night you were in my room
昨日の夜は僕の部屋にいたよね
And now my bedsheets smell like you
そして僕のシーツからは君の匂いがするよ
Every day discovering something brand new
毎日新しい発見があって
I'm in love with your body
僕は君の形に恋をしている


Come on, be my baby, come on
Come on, be my baby, come on
I'm in love with your body
Come on, be my baby, come on
Come on, be my baby, come on
I'm in love with your body
Come on, be my baby, come on
Come on, be my baby, come on
I'm in love with your body
Every day discovering something brand new
I'm in love with the shape of you